fredag den 18. november 2011

Mediefag



I år har jeg mediefag som det eneste valgfag. Og det er herligt. Det er sådan, at vi i løbet af et skoleår skal lave tre filmproduktioner, og jeg bliver lige nødt til at dele min glæde med jer omkring denne filmproduktion (som er den anden i år).

Normalt er jeg en af de typer, som bedst kan lide selv at vælge min gruppe, eftersom jeg ved, hvem jeg arbejder godt sammen med - og hvem jeg bestemt ikke gør. I de to første filmproduktioner, er vi dog blevet sat på tilfældige hold. Holdet, som jeg er sammen med denne her gang, har jeg simpelthen haft det så hyggeligt med. På trods af det er mennesker, som jeg normalt aldrig snakker med. Vi har været ude at spise efter optagelser, haft utallige grineflip og i det hele taget nydt at samarbejde om projektet.

Det er super spændende at klippe og redigere filmen, fordi vi har så mange optagelser at vælge fra. Skal det være statisk eller håndholdt? Hvordan passer vinklen med situationen? Kryds- eller parallelklipning? Så mange valg skal tages i forbindelse med redigeringen. Næste uge skal vi begynde at sætte lyd på, og I kan tro, at jeg glæder mig som et lille barn til det endelige resultat. Vores film er en thriller.

Filmen starter med, at man ser en dreng, som har begået selvmord (kravet til filmen var, at der skulle være et dødsfald). Hovedrollen (som tilfældigvis er mig, selvom jeg bedst kan lide at stå bag kameraet) står efterfølgende ved sin kærestes gravsten sammen med sin veninde. Her ser hovedrollen så en dreng stå og holde øje med dem. Drengen forfølger så hovedrollen igennem størstedelen af filmen, og det er nogle ret skumle scener, som vi har fået med. Da hovedrollen endelig konfronterer forfølgeren viser han sig at være hendes dårlige samvittighed, som forfølger hende, fordi hun har været sin afdøde kæreste utro! Og det var grunden til, at han rent faktisk begik selvmord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...