lørdag den 6. november 2010

1/4 igennem


Det er sandt. Jeg er 1/4 igennem NaNoWriMo, dvs. jeg har skrevet over 12.500 ord. Woooow! Jeg kan næsten ikke selv fatte det, men det passer altså, at jeg har sat mig ned de sidste seks dage og bare - skrevet. Det er første gang, at jeg på kort tid har skrevet meget. Alle med en forfatter i maven burde forsøge at deltage i NaNoWriMo, da det virkelig lærer droppe undskyldningerne for ikke at skrive. Det lærer en at skrive på ærlig vis, fordi det hele skal komme så hurtigt - og direkte fra hjertet.

Siden jeg synes, at jeg fortjener en belønning for hver fjerdedel af bogen, jeg skriver, så vil jeg på mandag gå i centeret og købe noget. Endnu ikke ved jeg, hvad det bliver, men det kan være alt lige fra en film til makeup til noget tøj eller en god bog - som om min bogreol i forvejen ikke bugner af bøger, hvoraf de ikke allesammen er læst. Jeg håber også, at I allesammen havde en god j-dag i går. Det ved jeg i hvert fald, at jeg havde. Jeg var til café på HHX, hvilket som altid blev skyld i godt humør og gode grin. Byturen senere på aftenen droppede jeg og erstattede den med en filmaften med familien.

Jeg er bare ikke i humør til så mange fester, når jeg skal være frisk til alle mulige andre ting. I går var første gang i to uger eller noget i den retning, at jeg så fjernsyn. Det er lidt vildt. Men det skyldes jo, at jeg har haft travlt med aaaalt muligt andet. Nogle gange, når der kommer noget så konstruktivt ud af det som her, er det virkelig dejligt at have travlt. Det eneste, som jeg dog ikke kan lide ved at have travlt, er, at jeg ikke har tid til at læse. Jeg har stadig Mockingjay af Suzanne Collins stående herhjemme på hylden, og den er virkelig fristende at tage fat på. Men jeg vil gerne have tid til at færdiglæse den på én dag, når jeg går igang. Så det må vente til december - eller, hvis jeg får lidt tid her i november. Det tvivler jeg dog på, at jeg gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...