onsdag den 14. marts 2012

To read #9

Siden jeg for noget tid siden så filmen Tomorrow, when the war began, har jeg villet læse bogen af samme navn enormt meget. Den dystopiske roman er skrevet af John Marsden og er en del af Tomorrow serien, hvor der, så vidt jeg ved, er syv bøger. Tomorrow, when the war began blev udgivet første gang i 1993, så det er ikke ligefrem en ny bog, men filmen fangede mig, og jeg håber, at bogen vil gøre det samme. Her er handlingen:
When Ellie and her friends go camping, they have no idea they're leaving their old lives behind forever. Despite a less-than-tragic food shortage and a secret crush or two, everything goes as planned. But a week later, they return home to find their houses empty and their pets starving. Something has gone wrong--horribly wrong. Before long, they realize the country has been invaded, and the entire town has been captured--including their families and all their friends. Ellie and the other survivors face an impossible decision: They can flee for the mountains or surrender. Or they can fight.

               - Goodreads

Er der nogen, der har læst den, som kan anbefale den?

4 kommentarer:

  1. Jo jeg så den godt :)

    Jeg har set den en enkelt gang, da den blev vist i USA. Skal også ha købt den, når den bliver lidt billigere ;)

    SvarSlet
  2. Jo selvfølgelig, det er sat ind nu :) Render rundt i en søvndøs i dag tror jeg ^^

    Den film lyder da meget god

    SvarSlet
  3. Jeg har også set filmen og syntes det var en virkelig mærkelig slutning på en historie! O_o ... Jeg havde ikke fanget at der var flere bøger end én. :p

    SvarSlet
  4. Jamen, jeg havde læst ét eller andet sted at det kun var én bog ... Og det var dog en uhyrligt mærkelig slutning. :p Men bortset fra min forvirring, kunne jeg nu også ret godt lide filmen og selve historien. Jeg må indrømme at jeg savnede noget info om hvordan filen man kan besætte et helt område på en weekend, så effektivt og robust som de gør det i filmen ... Men bortset fra dét, fed film. Og fed ide. :)

    Jeg synes også at Grimme er meget enten-eller. Der er nogle afsnit der fanger mig vildt og blodigt. Og så er der nogle afsnit, som jeg helt ærligt ikke kan huske så meget som 5 minutter af. Fordi de bare slet ikke fangede. Det er lidt en skam, for jeg synes den har potentialet til at være en god serie hele tiden.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...