torsdag den 27. oktober 2011

NaNoWriMo 2011 eller ej?

Hvis I ikke ved, hvad NaNoWriMo er, kan jeg hurtigt fortælle, at det er et internationalt skriveprojekt, hvor man groft sagt skal skrive en roman på en måned. Romanen skal være på minimum 50.000 ord, og ellers er det kun fantasien, som sætter grænserne. Det er et fantastisk projekt, hvor man skriver til man falder af stolen, og ordene på computerskærmen får deres eget liv. Noget af det dejligste ved NaNoWriMo er, at man ikke er alene om at blive totalt skør i bolden af skrivningen. Mange andre forfatterspirer og folk, som bare elsker at skrive, sidder med præcis samme udfordring. Derfor er der gode muligheder for at debattere og få gode råd fra andre i NaNoWriMos fora. I kan læse meget mere om det på: www.nanowrimo.org.

Måske kan I huske, at jeg sidste år deltog i NaNoWriMo og vandt. Det var første gang, at jeg deltog, og derfor var jeg også super glad og stolt, da det var ovre. Projektet overvandt min ondskabsfulde, indre kritiker og lærte mig at skrive fra hjertet. Det var SÅ fedt! Kritikeren skal man nemlig først have fat i, når man skal i gang med redigeringsprocessen. Desværre, er jeg endnu ikke kommet i gang med den på trods af, der er gået et år. Derfor er jeg også i tvivl, om jeg bør deltage i år. På den ene side vil jeg elske at prøve at skrive på liv og løs. Men på den anden side ved jeg, at jeg har endnu mere travlt end sidste år. Og hvad med den foregående roman, som jeg endnu ikke har fået redigeret endnu? Forskellige ting hiver mig i hver sin retning, og jeg har endnu ikke besluttet mig endnu. Hvad med jer? Skal I deltage?

4 kommentarer:

  1. Jeg er på. Og totalt tom for ideer, lige udover åbningsscenen :(

    SvarSlet
  2. Jeg deltager igen i år, og jeg har glædet mig super meget. Jeg tvivler på, at jeg vinder i år, da jeg får så travlt, men jeg vil om ikke andet prøve!
    Jeg synes du skal gøre det samme. Bare prøv, også selvom du har den anden der ikke er redigeret. Det kan man altid gøre senere. Det er altid rart at have en masse at kigge igennem, til lange vinteraftener. Du kan jo altid springe fra, hvis det bliver for meget :)

    SvarSlet
  3. Jeg har det faktisk på samme måde. Jeg bliver alt for stædig, og VIL færdiggøre det. Men jeg tror, at hvis man beslutter det før NaNoWriMo går igang, så ved man ligesom hvad man har sagt til sig selv, og så er det okay at springe fra.. hvis du forstår mig :]
    Og på en eller andet måde er der meget rart bare at starte, også selvom man måske ikke bliver færdig. For det sætter jo så mange ting igang hos én, og det synes jeg er lidt sjovt :D

    SvarSlet
  4. Dejligt at du er tilbage. :D

    Jeg har det ligesom dig. Jeg vil gerne deltage i NaNoWriMo i år, men føler ikke rigtig jeg vil få tiden til det. Mit studie kræver at jeg inden midten af december skal have læst otte bøger og skrevet en eksamensopgave, så tiden er der ikke rigtig. Men samtidig vil jeg ikke give op, før det overhovedet er begyndt.
    Dog har jeg det ikke ligesom dig ved redigeringsfasen. Jeg har vundet to gange og begge mine historier er stadig ufærdige. Men du behøver jo ikke redigere den lige nu. Der er 11 andre måneder i året og jeg har, ærlig talt, aldrig redigeret mine historier.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...