mandag den 31. oktober 2011

Puha, en masse film


Jeg har virkelig fået set en masse film i weekenden, og når jeg siger en masse, så mener jeg en MASSE. Jeg har ikke tænkt mig at remse alle op, men nogle af dem vil jeg gerne anbefale jer læsere.
  
Beastly er en moderne version af Skønheden og Udyret, og det er vidunderlig film, som frembringer et smil på læben. Kyle, skolens populære dreng, er overfladisk og egocentreret. Skønhed betyder alt for ham. Da han kommer til at lægge sig ud med en heks, vender lykken dog, og han bliver forvandlet til en hæslig dreng, der har præcis ét år til at finde en person, der kan elske ham for den han er. Selvom den måske ikke lyder som noget særligt, har jeg altid elsket Skønheden og Udyret, og denne moderne version var på ingen måder skuffelse. Lækre Alex Pettyfer spiller hovedrollen, hvilket er et ekstra plus. Den er forresten baseret på bogen skrevet af Alex Flinn.

Så er der Red Riding Hood som er endnu en moderne version dog af Lille Rødhætte-historien. Jeg er gået helt amok med disse gamle fortællinger, der er blevet vækket til live via. nye filmatiseringer. I en lille landsby har beboerne været plaget af en varulv i evigheder. Efter årtier bliver en pige brutalt myrdet af uhyret, og landsbyboerne søger hjælp hos en kendt varulve jæger. Varulve jægeren fortæller, at varulven kan være hvem som helst i landsbyen, ens nabo, ens datter, ens mand osv. Valerie er imidlertid forelsket i Peter, men hun er blevet lovet væk til den velhavende Henry. Da hun under et varulveangreb finder ud af, at hun forstår varulven, bliver hendes problemer dog meget større end det. Red Riding Hood er visuelt smuk, og musikken hypnotiserer en flere gange i løbet af filmen. Kort fortalt elsker jeg alt ved den.

Den sidste film, som jeg vil anbefale i denne omgang, er Something Borrowed. Skøn, skøn film, der både giver en lyst til at grine og græde. Nu er jeg også tudemester, når det kommer til kærlighedsfilm, men alligevel ... Filmen handler om Rachel, som på sin 30-års fødselsdag indrømmer over for Dex, at hun var forelsket i ham på universitetet. Problemet er bare, at Dex er forlovet med Rachels bedste veninde - men gengælder hendes følelser. Så snart jeg var færdig med at se den, havde jeg lyst til at se den igen. Rachel er en herlig person, som altid har ladet sin bedste veninde Darcy stå i rampelyset, mens hun altid selv har trukket sig tilbage. Hendes udvikling igennem filmen er super humoristisk at følge med i. Se den!

5 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke se dine billeder :)

    Beastly var god! Men savnede nu det der chatrum fra bogen

    SvarSlet
  2. De ting du nævner, havde jeg slet ikke tænkt over. Måske var det også for hurtigt af mig at give op efter to afsnit? Under alle omstændigheder er det godt at høre, at du synes om serien. Hvad med Game of Thrones? Kan det passe, at du følger med der også?

    www.breakingfree.dk/annenikoline

    SvarSlet
  3. Nu synse jeg bøgerne var rigtig ringe, men jeg skal overveje serien igen. Jeg synes bare de to afsnit jeg så var så typiske for en ungdomsserie.

    Jeg har nemlig også fået læst både først bog (er lidt i gang med efterfølgeren) og set første sæson. Man, den er god! hvilke karakter er dine favoritter?

    www.breakingfree.dk/annenikoline

    SvarSlet
  4. Jeg er ikke kommet forfærdelig langt med bogserien, for jeg synes, at de er temmelig ringe. Det genere mig, at man ikke kommer tættere på, at blotlægge A, efter hver bog. Du fortsætter bare i samme dur, og så spruler du tilbage og starter på ny. Jeg er dog klar over, at A bliver offentliggjort, men jeg er ikke sikker på, at jeg vil læse mig til svaret, når det er så mange bøger det drejer sig om, at skulle igennem. Er du kommet lid tættere på at afsløre As identitet?

    Det overraskede mig meget, at der pludselig dukkede flere bind op i serien, selvom den egentlig var slut. Det virker som om, at forfatteren kun har skrevet størstedelen af serien, fordi hun vil have pengene, og så beslutter sig for, at hun alligevel ikke har indkasseret nok endnu.

    Hvilke andre bøger, har du ellers på programmet?

    www.alizay.dk

    SvarSlet
  5. Er A så en tilfredsstillende afsløring eller fuldkommen latterlig? Altså, er det en troværdig afsløring eller virker det urealistisk, at vedkommende har været A gennem det hele?

    Jeg var slet ikke klar over, at du læste novellesamlinger. Det er en god liste af bøger, du planlægger at læse i den nærmeste fremtid, dog har jeg ikke læst Before I Fall endnu, trods den meget positive omtale. Vil der dukke anmeldelser op på din blog af alle?

    Det er dejligt at variere lidt mellem de to slags bøger. Det gør jeg også selv i form af Harlequins udgivelser af og til. Har du nogensinde læst nogle af dem?

    Som der står i sidebaren, er jeg igang med Ordenen af de tre forfattere Bruhn, Meinke og Ørsum. Det er ufatteligt, at man kan gå tre sammen og fuldende en bog! Jeg bliver blæst omkuld, når bare to gør det. Derefter går jeg igang med Pigen der forsvandt af Mette Koors, en ebog. Bogen ligger på en lav aldersgruppe, så jeg er temmelig spændt på at se, om den er noget for mig. Derefter igen er det uklart. Det kommer an på, om jeg på det tidspunkt har modtaget en eller flere af de bøger jeg venter på, eller om jeg kan kaste mig over en af mine ulæste bøger på bogreolen. I hvert fald, har jeg en masse at kaste mig over til den tid!

    www.alizay.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...