tirsdag den 5. juni 2012

Kimberly Derting: Body Finder - Ekkoets Forbandelse

Indeholder spoilers, hvis man ikke har læst The Body Finder!

Originaltitel: Desires of the Dead
Forfatter: Kimberly Derting
Serie: The Body Finder #2
Forlag: HaraperTeen
Sideantal: 336
Udgivet:15-02-2011
Oversat til dansk: Body Finder - Ekkoets Forbandelse
Læst på:Dansk
Stjerner: 5/5

Hidtil har Violet Ambroses bizarre - og samtidig nyttefulde - evne været en hemmelighed, som meget få mennesker kender til, men da hun opdager liget af en lille dreng, er Violet ved at risikere, at hemmeligheden slipper ud. Og selvom hun ikke har lyst til at agere forsøgskanin for FBI, vil hun gerne bruge sin evne, hvis det kan betyde at hjælpe andre mennesker.

Som eftervirkningerne af det foregående mareridt med seriemordene er ved at fortage sig, begynder Violet at modtage nogle uhyggelige beskeder. En af disse uhyggelige beskeder inkluderer en død kat. Et nyt mareridt virker til at være under opsejling.
Hun forestillede sig at slå Violet med de bare næver. Kradse hende i øjnene. Rive håret ud af hovedet på hende. Hendes frygt. Hendes rædsel. Hun forestillede sig at flænse Violets ansigt. Tiggende. Tryglende. Hun forestillede sig at brække nakken på hende. Overgivelse.
Ekkoets Forbandelse er ligesom sin forgænger en pageturner, og jeg blev igen opslugt af Violets fortælling, evne og omgangskreds. I fortsættelsen er udviklingen, som Violet undergår, langt mere mærkbar, fordi hun lærer at hvile i sin evne og blive uafhængig af sine forældre og Jay. Engang imellem gik det mig på, at hun ikke bare indvilligede dem i situationen, men jeg forstod i sidste ende, hvorfor hun ikke kunne gøre det.


Chelsea er stadig hylende morsom med sin livlige personlighed. Især efter hun får øjnene op for Mike, den nye dreng. Jay er Jay, selvsikker og inderligt god. Men forholdet til Violet er ikke længere sukkersødt, og problemerne i paradiset var med til at gøre det en tand mere realistisk. Og derfor en tand bedre. Desuden kommer en ny spiller på banen. Rafe. Som jeg er overbevist om får en endnu større rolle senere hen. Forfatterinden er fantastisk til at gøre sine bipersoner ligeså karismatiske som sin hovedperson.

Det, der overraskede mig mest, var, at ligesom jeg troede, at jeg havde regnet den ud, viste det sig, at jeg havde taget fejl. Heldigvis da. For der er ikke noget værre end at regne mysteriet ud på halvvejen og kede sig igennem resten af bogen. Jeg gik fra at holde af Kimberly Dertings skriverier, da jeg læste Ekko fra de døde til at elske dem, da jeg var færdig med Ekkoets Forbandelse. Nu må jeg ud og have fat i den sidste bog, der endnu ikke er ude på dansk, The Last Echo.

1 kommentar:

  1. Den lyder faktisk rigtig god! :) Kunne helt bestemt være en, jeg ville kaste mig over på et tidspunkt. Især med 5/5.

    //Katja

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...