tirsdag den 21. maj 2013

Top Ten Tuesday: Favorite Book Covers Of Books I've Read




Top Ten Tuesday is an original feature/weekly meme created here at The Broke and the Bookish. This feature was created because we are particularly fond of lists here at The Broke and the Bookish  We'd love to share our lists with other bookish folks and would LOVE to see your top ten lists!

Each week we will post a new Top Ten list that one of our bloggers here at The Broke and the Bookish will answer. Everyone is welcome to join. All we ask is that you link back to The Broke and the Bookish on your own Top Ten Tuesday post AND add your name to the Linky widget so that everyone can check out other bloggers lists! If you don't have a blog, just post your answers as a comment. Have fun with it! It's a fun way to get to know your fellow bloggers.

Jeg er vild med ugens Top Ten Tuesday, hvor jeg skal udpege mine ti favorit forsider på bøger, jeg har læst. Jeg har udelukkende valgt covers, jeg selv ejer, da jeg ellers ikke kan begrænse mig med alle de smukke covers, der findes, men jeg desværre ikke har stående på bogreolen, selvom jeg har læst bogen.



Selvom man jo siger, at man aldrig må dømme en bog på omslaget, kan man ikke komme udenom, at det gør det en tand bedre, hvis en god fortælling omfavnes af et smukt cover. I nogle tilfælde kan det snyde, og selvom en bog som fx Breaking Dawn aldrig bliver en af mine yndlings, kan jeg stadig godt lide dens forside.

10 kommentarer:

  1. "The Night Circus" er afgjort også en af de allersmukkeste bøger, jeg ejer. Med de smukke hvide silhuetter og det fine sølvtryk er den en sand fryd for øjet. Og så er det også bare en fantastisk bog, sådan helt generelt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt, at du deler min glæde omkring "The Night Circus". Den er i sandhed både smuk udenpå og indeni. :)

      Hvis du ikke allerede har tjekket forfatterindens blog ud, vil jeg på det anbefale dig at gøre det: http://erinmorgenstern.com/blog/

      Hver fredag skriver hun f.eks. et underskønt eventyr på 10 linjer, der er inspireret af et billede. Engang imellem støder man på nogle virkelig søde historier.

      Slet
  2. Bøgerne i dit forrige indlæg er intet mindre end tryllebindende! Så mange røde og rødelige bøger. Hold da op, hvor er de flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange, mange tak! De pynter også bare så fint på min bogreol. Man kan aldrig få nok af gode, flotte bøger. :)

      Slet
  3. Det tror jeg gerne, at de gør. Jeg prøvede en gang at ordne mine bøger efter farve, og det resulterede i en hel regnbue af farver. Det var et skrøbeligt syn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et ambitiøst projekt. Jeg ville ikke kunne gøre det på grund af alle de serier, jeg så ville være nødsaget til at splitte op.

      Slet
    2. Jeg gik også tilbage til mit gamle system, men det var sjovt at se, hvor mange forskellige farver bøger, man ejer. F.eks. har jeg rigtig mange sorte og røde bøger.

      Slet
  4. Tak :) Jeg håber den er lige så fin i virkeligheden. HEhe. Ved ikke hvorfor jeg var så meget i tvivl når jeg ikke ville have noget problem hvis det var en t-shirt hehe. Men bliver rart at få en regnjakke

    SvarSlet
  5. Er helt vild med coveret på wicked love :)

    Knus
    WWW.BLONDIS.DK

    SvarSlet
    Svar
    1. Det afspejler også stemningen fra bogen på en helt fantastisk måde - både det dystre og det smukke.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...