fredag den 11. marts 2011

Nyt på bogreolen #10


Italiensk Rejseparlør - Politikens ♥ The Collected Works - Oscar Wilde ♥ Stolen - Lucy Christopher

På programmet i dag stod der terminsprøve i matematik. Slet ikke, hvad jeg ønskede mig, men ikke desto mindre gik det bedre end forventet. Jeg lavede alle opgaverne, nåede at dobbelttjekke mine resultater og havde alt i alt god tid til alle opgaverne. Nu er jeg bare spændt på, hvad karakteren bliver. Efter skole var jeg nede i byen med en veninde, hvor vi købte fødselsdagsgave sammen til en af vores venner, som vi skal til fødselsdag hos i morgen. Vi var også inde og spise lækker kage og drikke kakao på Café Vivaldi (mit yndlings spisested by the way) - ligesom for at fejre, at vi havde overlevet terminsprøven.

På vej hjem var jeg lige forbi posthuset og hente to skønne bøger, som jeg længe har villet have - The Collected Works af Oscar Wilde og Stolen af Lucy Christopher. Jeg har tidligere delt mine overvejelser om at købe klassikerne her på bloggen, og endelig fandt jeg for noget tid siden nogle udgaver, der både var smukke og til at betale. Desuden købte min mor for nylig en italiensk rejseparlør, som jeg er super glad for. Faktisk har jeg allerede lært de mest nyttige ord og vendinger. Italiensk ligger meget op ad rumænsk, som jeg kan tale flydende, eftersom min mor kommer derfra. Så det er ikke særlig svært at lære italiensk - og med hjælp fra mor, der kan en smule, skal jeg nok blive klar til min rejse til Italien til sommer. :)

1 kommentar:

  1. Det er da fedt, at du har det sådan, så næsten intet, kan tage modet fra dig. Det tager jeg hatten af for.

    breakinfree.dk/annenikoline

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...