søndag den 22. maj 2011

Iced Coffee - Et fantastisk alternativ


Da jeg var i New York var det både varmt og lummert de fleste af dagene. Derfor havde jeg heller ikke lyst til den sædvanlige, varme kaffe om morgenen. Så jeg drak Iced Coffee, som er en genial opfindelse, for første gang. Det endte med, at jeg brugte en hel del penge på den slags kaffe på turen. Hæhæ.

Her i går sad jeg hele tiden og plaprede om, hvor meget jeg ville ønske, at jeg havde en Iced Coffee i hånden. Det gik op for mig 'hey! jeg kan da bare selv lave den!'. Mit resultat blev meget lig det, som jeg fik i New York. Hvis I vil vide, hvordan man laver Iced Coffee, så bare læs med her. Det er slet ikke svært!

Du skal bruge:
Vand
Mælk
Kaffe
Sukker el. sødemiddel
Isterninger
Evt. et sugerør, hvis du vil have New Yorker følelsen ;)

Sådan gør du:
1) Først laver du en kande halvstærk kaffe, som du blander op med sukker eller sødemiddel efter smag.
2) Derefter stiller du denne i køleskabet og venter til, at kaffen er kølet nogenlunde af.
3) Du tager et glas, som du fylder halvt op med isterninger, hvorefter du hælder kaffe i til glasset er ca. halvt fyldt.
4) Til sidst kommer du mælk i for resten. Du kan også komme et skvat fløde i, hvis det skal være mindre sundt.

Værsgo, her har du opskriften på Iced Coffee! Enjoy. :D

Jeg har et godt tip, hvis du ikke gider at vente på, at kaffen køler af i køleskabet. Du kan starte med at opløse kaffe og sukker i lidt kogende vand, hvorefter du kommer kold vand i til resten af kanden. Det går meget hurtigere.

2 kommentarer:

  1. Jeg er nu mere interesseret i de fine to muffins der står ved siden af :p haha.

    Jeg er ikke til kaffe, men det lyder faktisk temmelig indbydende. Det kunne være man skulle forsøge sig med en iced coffee.. :)

    SvarSlet
  2. Om de er hjemmebagt eller ej, så ser de nu stadig indbydende ud :)

    Tak for tippet i hvert fald! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...